כל מה שחשוב לדעת על אסתטיקה דנטלית

כל מה שחשוב לדעת על אסתטיקה דנטלית

תוכן עניינים

בעולם בו הרושם הראשוני מכריע, אי אפשר להפריז בחשיבותו של החיוך הבהיר והבריא שאנחנו מציעים לעולם. ענף האסתטיקה הדנטלית מתמקד בשיפור המראה שלנו, המראה של החיוך ובשנים האחרונות הוא זוכה (ובצדק) לפופולאריות עצומה.

במסגרת טיפולי אסתטיקה דנטלית יכולים להתבצע טיפולים שונים והליכים אשר המטרה של כולם היא לשפר את הגודל, הצורה, הצבע והמראה הכללי של השיניים. במדריך זה ניגע בכל מה שחשוב לדעת על התחום ונגלה מה אנחנו צריכים לעשות כדי ליהנות מחיוך מהחלומות.

מהי אסתטיקה של השיניים

אסתטיקה דנטלית ידועה לפעמים בשם ״רפואת שיניים קוסמטית״ כוללת בתוכה טיפולים מקצועיים של חלל הפה שכל המטרה שלהם היא לשפר את המראה של החיוך, של השיניים ושל הפה כולו. תהליכים אלה יהיו לרוב אלקטיביים ולא בהכרח יכנסו תחת הגדרת ״הכרחיים״ אך עבור רבים הם משמעותיים. כמו כן הטיפולים יכולים להיות תחת קטגוריית ״משקמים״ וכאן כן מדובר על רפואה דחופה.

ההליכים הנפוצים ביותר הנעשים תחת הגדרת אסתטיקה דנטלית יהיו הלבנת שיניים, ציפוי שיניים, כתרים וטיפולי אורתודונטיה. אלו הם תת הקטגוריות לטיפולים השונים:

הלבנת שיניים

המטרה של טיפולים אלו היא הבהרה של החיוך. לאורך השנים השיניים מקבלות צבע חום/ צהבהב וזאת באופן טבעי. המזון שאנחנו אוכלים ובעיקר מזונות מתובלים מאד ומשקאות ממותקים ועשירים בקפאין משפיעים על הצבע משמעותית ובמסגרת ההלבנה מסירים את הצבע הלא נעים ומקבלים מראה של חיוך לבן ומבריק.

אין שיטה אחת יחידה במסגרת טיפולי הלבנת שיניים. חלק מהשיטות מתבצעות במרפאת השיניים וחלק בבית כשההחלטה כיצד לבצע את הפעולה תלויה במצב הנוכחי של השיניים, בתקופה שנדרשת לתהליך ובעלויות. הטוב ביותר הוא לקבוע פגישה במרפאה ובהתאם לבחור את הגישה המתאימה להלבנה.

ציפויי שיניים

ציפויי שיניים הן קונכיות דקות אשר מולבשות על השיניים. הן יהיו עשויות בדרך כלל מחרסינה אך יתכן גם חומר מרוכב אחר כשהמטרה היא לכסות את המשטח הקדמי של השן כדי לקבל מראה אסתטי מרשים. 

ציפוי חרסינה נותן מענה לבעיות שונות כולל שיניים סדוקות, שבורות, דהויות או קטנות. מכאן אפשר להבין את ההבדל בין הלבנת שיניים לבין הציפוי כשכל טיפול מביא איתו יתרונות שונים וכל טיפול מתאים למצב פה שונה. יש לציין כי הציפוי אינו יורד אלא מחובר לשיניים לצמיתות והוא יכול לשנות את המראה של השיניים הן ברמת הצורה והן ברמת הצבע.

יישור שיניים

יישור שיניים לא נכנס תמיד רק תחת קטגוריית האסתטיקה הדנטלית כיוון שלפעמים יש צורך אמיתי בפעולה זו. פעולת היישור יכולה להתבצע באמצעים שונים כאשר המטרה היא לקבל בסופו של דבר חיוך ישר ושיניים בריאות כשאלו יישארו במצבן גם לאחר סיום הטיפול.

היישור יכול לארוך בין מספר חודשים לשנים וזאת בהתאם למצב הנוכחי של השיניים, לסוג הטיפול המבוצע ולשיתוף הפעולה של המטופל. 

כתרים דנטליים

כתרים מיועדים להשיג משימות שונות כאשר אפשר לדמות אותם לכובע אשר מונח מעל השן. הכתר קובע את הצורה, הגודל, החוזק והמראה של השן כשהוא מתאים במיוחד להעניק מראה טבעי של חיוך לבן, ישר ובריא. הטיפול מתאים בשיניים שבורות, סדוקות, פגומות ושאינן לבנות.

הכתר מהווה פתרון אידאלי כאשר החומרים הידועים בשימוש הם זירקוניה וחרסינה והם מעטרים את כל חלל הפה. הם מגנים על השיניים ויוצרים מראה טבעי כשאי אפשר להבחין כי מדובר בפעולה לא טבעית.

רוצים לקבל הצעת מחיר לטיפולם אסתטיים ? השאירו פרטים וקבלו 25% על כל הטיפולים כולל כפל מבצעים !
מאמרים אחרונים שעלו
דילוג לתוכן